torstai 9. toukokuuta 2013

syntymäpäivänäni -- on my birthday











ihana syntymäpäivä takana. toivoin retkeä luontoon, joten päätimme perheenä lähteä jo heti aamusta nuuksioon. siellä oli kaunista, lämmintä, linnunlauluisaa ja vuokot olivat kukassaan. D ja S sanoivat poislähtiessämme: "this was so much fun", "tämä oli niin kivaa". 

iltapäivällä menin lähinaapurustoystäväni kanssa pienelle leivontakurssille kirkkomme tiloihin kaivopuiston lähelle. synttäriherkuttelu jatkui voileipäkakkujen ja täytekakkuilun parissa (perhoskoristeet ja katettu pöytä –kuvat sieltä). 

keskiviikko 8. toukokuuta 2013

rakas meri -- dear sea






                                                                                  


tänään paikalla 50 (!) joutsenta. keräsimme pieniä nokkosia, joita myöhemmin tarvitsimme nokkossämpylöiden leipomiseen. välillä en innostu yhtään joka vuosi toistuvista tutuista jutuista, mutta tänään taas innostuin nokkosista kuin pieni lapsi. vuodenajat ovat rikkaus.

maanantai 6. toukokuuta 2013

+ -- +









kivoja juttuja:

- salaatin ja rucolan kylväminen lasten kanssa
- räpylä
- luova kokkaaminen jääkaapin ammottaessa tyhjyyttään
- jaloissa hyvin pysyvät tossukat
- kolme pikku fonistia ja heidän yhteissoittonsa (vaaleapaitainen on S)
- ja paljon muuta pientä hyvää ja kivaa. tajusin eilen, että olen onnellinen.

keskiviikko 1. toukokuuta 2013

vappu 2013 -- may day 2013

kiitos anskun, kun hän FB:ssa mainitsi vappushokkelosta. en tiennyt, että se on taas ulkoilmassa. nykyään tapahtuma on kumpulan kasvitieteellisessä puutarhassa, minne mekin suuntasimme ja johon ihastuin kovasti. kesemmällä minua kiinnostaisi nähdä mm. puutarhan japanilaiset lajit, joita jo nyt hieman tutkimme S:n kanssa. 

tykkään vappushokkelo-tapahtumasta, koska se on lämminhenkinen, rauhallinen (vaikka paljon lapsiperheitä liikkeellä) ja luonnonläheinen. esikoisemme eivät enää erityisemmin perustaneet shokkeloradasta, mutta he tykkäsivät papukaijoista ja muista eläimistä ulkona ja sisällä, mikroskoopeista, pikinikistämme, koiratanssiesityksestä ja hauskanrennosta sieninäytelmästä.















 

kumpulasta siirryimme kotorannoille. voi miten kauniin vappuilman lopulta  saimmekaan. rannalta mukaamme tarttui poikien ystävä. iltapäivällä mieheni vaihtoi vihdoin autoomme kesärenkaat. eilen vappuaattona M oli mukavissa juhlissa. me muut päätettiin jäädä kotiin, vaikka seura olisi ollut mitä mainioin.