lauantai 15. maaliskuuta 2014

viikon varrelta -- this week

tämä viikko oli monella tapaa erilainen ja uudenlainen. nuorin lapsistamme harjoitteli kerhoilua. minä keskityin muihin juttuihin. kerho on lähtenyt käyntiin suht kivasti, vaikka sinne jääminen ilman äitiä on ollutkin jännittävää. en ole halunnut huudattaa W:a. olen jäänyt pihalle joksikin aikaa odottelemaan lupaa poistua :). 

tällä viikolla sekä koululla että eskarilla oli päivät, joissa lapset saivat esitellä vanhemmilleen oppimaansa. minusta tuo on hieno idea. parasta on se, kun saa olla kahden (tai kolmisin, jos mieheni pääsi mukaan) lapsen kanssa ja kertoa hänelle, kuinka ylpeä hänestä olen/mme ja kuinka iloinen olen niistä mahdollisuuksista, joita hän on koulussa tai eskarissa saanut. kyllä lapsi haluaa kertoa ja näyttää vanhemmilleen oppimaansa ja töitään, joista hän on ylpeä, kunhan tuolle vain on fooruminsa! ja kiinnostusta.


E:n vaikuttava työ, jossa hän kuvaa, miltä tuntuu olla onnellinen. "happiness".


oli jo niin keväistä! 






tänään minulla oli piiiitkästä aikaa mahdollisuus viettää "minä ite"-päivää. ihan vain koska olen niin ihana ja hyvä. mitä tekisin? tällä kertaa tiesin heti, kuinka haluaisin viettää vapaapäiväni. ensin temppeliin, sitten brunssille, sitten ulos merenrannalle tai nuuksioon. viimeinen ei onnistunutkaan hyvin, koska alkoi sataa vettä ja minua paleli. menin ruokakauppaan ja kotiin. tuntui, että haluaisin olla lasten kanssa (viikolla yhteinen aika on kortilla) ja antaa miehelleni myös tilaisuuden tehdä jotakin yksin. mutta kotiin tultuani miehelläni olikin jo suunnitelmia viedä lapset liikkumaan. mitä minä aloin tehdä: kotihommia :). 

weegee-museon sis. deli+cafen viikonloppubrunssi on hieman kallis, mutta siinä on tosi paljon kaikkea hyvää. heidän metsämustikkahillo oli ihanan marjaisaa, ruisleipä makoisaa ja marjasmoothie raikasta. plussaa paikka sai erilaisista lämpimistä lisukkeista ja kylmistä esim. munakoiso-tofu-kesäkurpitsa-paprikaseoksesta sekä ohra-linssi-parsakaalisalaatista. lopuksi aulan nautinnollisissa tuoleissa uppouduin lukemaan kahvilan kivoja lehtiä. ei kiire minnekään, ei kukaan vaatimassa mitään, eikä kukaan huomaa minua (tarpeeksi iso kahvila ja tila olla yksin, osa massaa). tällaiset hetket ovat tarpeellisiä. terveellisiä :)

2 kommenttia:

  1. Minä ite -päivät ovat joskus niin tarpeellisia ♥
    Ja tuokin voi olla joskus luksusta, että saa tehdä kotihommia rauhassa :)
    Kivaa viikkoa ja kaikkea hyvää!!

    VastaaPoista
  2. Juu ja miten olinkaan päässyt unohtanut sellaisen päivän mahdollisuuden! Omia menoja kyllä muuten on ollut. Aurinkoa viikkoosi myös <3

    VastaaPoista